Marka ve patent kavramlarının doğru anlaşılması gerekir. Marka, işletmelerin mal ve hizmetlerini birbirinden ayırt etme işlevine sahip her türlü sözcük, şekil, harf veya sayıdan oluşan işaretlere verilen isimdir. Patent ise, teknik özelliği olan buluşların korunması hakkında kullanılan bir terimdir. Patent, yeni ve sanayide uygulanabilir bir buluşa sahibine, belirli bir süre için bu buluşu münhasıran kullanma, üretme, satma ve ithal etme hakkını veren resmi bir belge olup; bir buluşun fikri mülkiyet hakkıdır. Marka tescili, ürün ve hizmet sahibine özel ve yasal bir hak sağlar. Marka/Hak sahibini piyasadaki diğer işletmelerden keskin bir şekilde ayırır. Marka tescili, marka sahibini uzun bir süre korur ve kalitesini ve de orijinal yapısını korur. İşbu yazıda marka ve patent kavramları ile faydaları, fikri mülkiyet hukuku bağlamında anılan kavramların yeri ve önemi ile bunların korunmasına ilişkin hususlar irdelenmektedir.
The concepts of brand and patent must be understood correctly. A brand is the name given to any word, shape, letter or number that has the function of distinguishing the goods and services of businesses from each other. A patent is a term used for the protection of inventions with technical features. A patent is an official document that grants the owner of a new and industrially applicable invention the exclusive right to use, produce, sell and import this invention for a certain period of time; it is the intellectual property right of an invention. Brand registration provides a special and legal right to the owner of the product or service. It sharply separates the brand/rights owner from other businesses in the market. Brand registration protects the brand owner for a long time and preserves its quality and original structure. This article examines the concepts of brand and patent and their benefits, the place and importance of the concepts mentioned in the context of intellectual property law and the issues related to their protection.