Türk Ticaret Kanunu’nun “Güvenden Kaynaklanan Sorumluluk” başlıklı 209.maddesinde “Hâkim şirket, topluluk itibarının, topluma veya tüketiciye güven veren bir düzeye ulaştığı hâllerde, bu itibarın kullanılmasının uyandırdığı güvenden sorumludur” hükmüne yer verilmiştir. Buna göre şirketler topluluğunun kamuoyunda yarattığı itibar, toplulukta yer alan şirketlerin üçüncü kişilerle ilişkilerinde kullanılabilmektedir. Ancak bu itibar, itibar olmanın ötesinde bir güven oluşumuna yol açarsa ve söz konusu güven bir zarar ortaya çıkarsa bunun sonuçlarına hakim şirket katlanacaktır. Bu düzenleme, hakim şirkete bir ödev yüklemektedir. Bu bağlamda, hakim şirket bağlı şirket üzerindeki kontrolünü üçüncü kişilerle ilişkilerinde de takip etmek durumundadır. Bahse konu hükümde sözü edilen güven çeşitli şekillerde ortaya çıkabilmektedir. Gerekçede bu sorunun somut bir görünümü de patronaj açıklamasıdır. Patronaj açıklaması, bir himaye bir başka deyişle bir destek beyanıdır. Bankacılık uygulamalarında yer alan destek mektubunun (himaye beyanı, letter of comfort, Patronatserklarung,Trostschreiben, lettre de confort) bağlayıcılığı konusunda öğreti ve yabancı mahkeme kararlarında farklı görüşler vardır. Türk bankacılık sektöründe, destek mektubu sık rastlanılan bir uygulama değildir. Daha ziyade klasik anlamda, kredi mektubu, akreditif, teminat mektubu, garanti sözleşmesi ve kefalet sözleşmesi gibi çeşitli belge ve sözleşme türleri kullanılmaktadır. TTK m.209 bağlamında hakim şirket, topluluk itibarının güven verme seviyesine ulaştığı noktada bu güvenin kullanılmasından sorumlu olduğuna göre destek mektubu topluluk itibarının güven verme seviyesine eriştiği noktanın somutlaşmış hali olarak kabul edilebilir.
With the subtitle of “Liability arising from trust” article 209 of TCC 2011 states that “the parent company is liable for the trust that comes out from the usage of the prestige of company group at a point where it reaches to a level giving confidence to community or consumer”. Accordingly, the prestige created by the group of companies in the public opinion may be used in the relations of the subsidiaries with the third parties. Nonetheless if this prestige leads to a formation of trust beyond being a prestige, and if a loss arises because of this trust then the parent company shall be liable thereof. This rule imposes a task to parent company. In this context, the parent company will have to pursue the control over the subsidiaries in their relationships with the third parties. The trust worded in the provision may appear in various ways. In the Rationale it is stated that one of the concrete outcome of this trust is the declaration of patronage. The declaration of patronage actually means a protection or a letter of comfort.. Bu düzenleme, hakim şirkete bir ödev yüklemektedir. This provision is quite an abstract one and we need to search how this confidence is substantiated and how the parent company’ prestige is used by the subsidiaries. There are various opinions in doctrine and precedence on the binding power of the letter of comfort (Patronatserklarung,Trostschreiben, lettre de confort) which is a banking practice. In Turkish banking sector letter of comfort is not regarded as a frequent practice. More frequently, documents such as letter of credit, letter of guarantee and surety agreement are used in banking transactions. Since the parent company shall be liable of the usage of trust accumulated by the prestige in the context of art.209 of TCC, letter of comfort may be deemed as a concrete form of the trust beyond a prestige.